άθροισμα διαστήματος με το σύνολο των ρητών

Συντονιστές: grigkost, Κοτρώνης Αναστάσιος

kostastheoxaropoulos

άθροισμα διαστήματος με το σύνολο των ρητών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από kostastheoxaropoulos » Παρ Ιαν 07, 2022 1:25 pm

Καλησπέρα είμαι πρωτοετής φοιτητής στο πανεπιστήμιο Αθηνών και ειναι η πρώτη μου δημοσίευση. Είχα την εξής ,ας το πούμε, απορία. Αν \left [ a,b \right ] ή \left ( a,b \right ) όπου a< b είναι διάστημα στο \mathbb{R} , ισχύει ότι \left [ a,b \right ]+ \mathbb{Q}= \mathbb{R} (όπου A+B=\left \{ a+b:a\in A,b\in B \right \} ); Επίσης θα ίσχυε το ίδιο αν αντί του διαστήματος είχαμε απλώς ένα υπεραριθμήσιμο σύνολο; Μου φαίνεται ότι το πρώτο είναι τελείως προφανές και ότι το δεύτερο δεν ισχύει πάντα απλώς ήθελα μια επιβεβαίωση.
τελευταία επεξεργασία από kostastheoxaropoulos σε Σάβ Ιαν 08, 2022 12:31 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Λέξεις Κλειδιά:
Mihalis_Lambrou
Επιμελητής

Re: άθροισμα διαστήματος με το σύνολο των ρητών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Mihalis_Lambrou » Παρ Ιαν 07, 2022 5:38 pm

kostastheoxaropoulos έγραψε:
Παρ Ιαν 07, 2022 1:25 pm
Καλησπέρα είμαι πρωτοετής φοιτητής στο πανεπιστήμιο Αθηνών και ειναι η πρώτη μου δημοσίευση. Είχα την εξής ,ας το πούμε, απορία. Αν [α,β] ή (α,β) όπου α<β είναι διάστημα στο R , ισχύει ότι [a,b]+Q=R (όπου A+B={ x+y:x στο A,y στο B } ); Επίσης θα ίσχυε το ίδιο αν αντί του διαστήματος είχαμε απλώς ένα υπεραριθμήσιμο σύνολο; Μου φαίνεται ότι το πρώτο είναι τελείως προφανές και ότι το δεύτερο δεν ισχύει πάντα απλώς ήθελα μια επιβεβαίωση.
.
Καλώς ήλθες στο φόρουμ. Ελπίζω να το διασκεδάσεις αλλά και να γράφεις λύσεις στα προτεινόμενα προβλήματα.

Τα δύο παραπάνω είναι σωστά αλλά και απλά, γι' αυτό θα δώσω μόνο υπόδειξη. Όμως θα χαρούμε να δούμε εδώ την συμπλήρωση των λεπτομερειών, από πλευράς σου.

Υποδείξεις.

α) Έστω x\in \mathbb R. Δείξε ότι υπάρχει ρητός q με a<x-q<b.

β) Έστω A το σύνολο των άρρητων αριθμών, το οποίο ως γνωστόν είναι υπεραριθμήσιμο. Δείξε ότι A+\mathbb Q \ne \mathbb R.